miércoles, 16 de marzo de 2011

TIC - TAC

Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)


Intersecció entre informàtica i telecomunicacions es diu telemàtica on hi ha internet. Les interseccions entre telecomunicacions i so - imatge és la radio Tv (mass media) parlant de la tele o premsa a la educació. La intersecció entre informàtica i so-imatge és la multimèdia, la realitat virtual videojocs.

Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC)


En el moment que s’apliquen a l’educació hi ha molta gent que les diu TAC. Diferencia entre tic i tac: són el mateix però en el moment que el tic s’aplica en la educació molta gent les anomena tac.

Que ens aporta el tic a l’educació: 3 aportacions de les tic a la societat

- Primera aportació en la societat Ens dona/acosta informació. A partir d’Internet tenim recursos infinits.
- Aporta canals de comunicació, idea essencial internet com el correu electrònic que ens permet comunicar-nos. Ens ofereix xarxes de comunicació.
- Ens proporciona la possibilitat de processar la informació de diferents maneres, que serveix per processar la informació com càlculs, etc.

Les tic ens permeten que millori les presentacions, si no hi hagués tic no hi hauria projector ni ordinador, facilitats informàtiques que faciliten la comunicació.

El tic ens poden ajudar a ensenyar i a aprendre:


Les fases del procés d’aprenentatge:


En el punt de vista de l’aprenentatge:


- Si aprendre es crear coneixement nou, això es fa a partir de buscar informació tant llibres, profe... ara en internet gracies a les tic.
- Desprès es realitza el procés de la informació com memoritzar, analitzar, sintetitzar i jutjar, planificar,.. on l’ordinador em tornarà a ajudar a comprendre millor aquesta informació i convertir-la en coneixement.
- En moment en que la informació es converteix en coneixement s’aprèn, es memoritza, es produeixen coneixements actitud/valors, habilitat, competències...

Aprendre és crear noves connexions entre neurones.

-  El producte obtingut pot ser un power point.

En el punt de vista de l’ensenyant:

- S’ha de conèixer el màxim possible les persones individualment. El diagnòstic ajuda a superar problemes i conèixer a les persones.
- Preparar les classes, s’han d’utilitzar les tic quan tingui un valor afegit.
- La obligació de l’educador es motivar a l’alumnat per que faci el que creieu que ha de fer a partir d’un conjunt de tècniques.
- L’educador també ha de saber preparar noves i bones activitats d’aprenentatge per que l’alumne aprengui, mirant en lo possible de individualitzar una mica aquestes activitats per motivar els diferents tipus d’alumnes.
- Cal gestionar les classes, es a dir, controlar i explicar recursos d’activitats a partir d’una guia.
- Les tic també ajuda a avaluar ja que pot tutoritzar i produir contacte familiar.

Les tic sovint dona mes problemes a l’hora d’ensenyar, encara i així els guanys que proporcionen son majors que els problemes. Els avantatges sorgeixen si sabem fer servir correctament les tic.


No hay comentarios:

Publicar un comentario